Kola
Kola jsou jednou z nejdůležitějších částí koloběžky, proto se na tuto oblast silně zaměřujeme. Náboje pro koloběžky mají určitá specifika, například rozteč náboje. Vyrábíme si vlastní náboje v různých provedeních pro jednotlivé aplikace. Neustálým vývojem se snažíme dosáhnout těch nejlepších vlastností. Nejčastěji používáme zúžené náboje o šířce 65 mm, díky tomu je zvětšen prostor pro odraz (zmenšena celková šířka rámu) a je tak zamezeno riziku kontaktu kotníku s rámem koloběžky.
Náboje KOSTKA
Vlastní konstrukce nábojů KOSTKA byla vyvinuta s ohledem na vysokou funkčnost, ale i snadnou údržbu. Plovoucí uložení průmyslových ložisek zaručuje jejich permanentní přesné předpětí, proto není nutné provádět žádné složité seřizování náboje. Možnost jednoduchého vyjmutí koncovek nábojů pak umožňuje snadnou údržbu. Vnitřní část nábojů kostka neobsahuje žádné závity ani další koncentrátory napětí, díky tomu jsou náboje daleko trvanlivější a nejsou náchylné na únavový lom osičky. K výrobě CNC obráběných nábojů KOSTKA využíváme vysokopevnostní slitinu hliníku.
Konstrukce Flange
Náboje s přírubou jsou určeny pro špice s ohybem. Zesílená šířka příruby poskytuje vyšší pevnost v místě uchycení. Náboje jsou vyráběny v různých roztečích.
Název | Rozteč náboje (mm) | Počet paprsků | Osa (mm) |
---|---|---|---|
HK 6524 F | 65 | 24 | 9/5 |
HK 6520 F | 65 | 20 | 9/5 |
HK 1024 F | 100 | 24 | 9/5 |
HK 1020 F | 100 | 20 | 9/5 |
Konstrukce Radial
Abychom mohli plně využívat výhody přímého výpletu, vyvinuli jsme náboj s konstrukcí radial pro přímé paprsky, zesílili jsme také místo pro upevnění paprsku a výplet je tak možné napínat vyššími silami. Při případném defektu paprsku, ho lze snadno vyjmout bez speciálního nářadí, jelikož koncovky náboje nejsou upevněny závitem, ale pouze na o-kroužku. Oproti paprskům s ohybem disponují přímé paprsky vyšší pevností v místě upevnění. Přímý výplet má také vyšší tuhost a poskytuje tak lepší jízdní vlastnosti.
Název | Rozteč náboje (mm) | Počet paprsků | Osa (mm) |
---|---|---|---|
HK 6524 R | 65 | 24 | 9/5 |
HK 6520 R | 65 | 20 | 9/5 |
HK 1024 R | 100 | 24 | 9/5 |
HK 1020 R | 100 | 20 | 9/5 |
Konstrukce Disc
Náboje s konstrukcí disk jsou uzpůsobeny pro upevnění kotouče. Jsou opatřeny vyššími přírubami pro zvýšenou tuhost. Vyráběny jsou také ve speciální zúžené šířce 80 mm.
Název | Rozteč náboje (mm) | Počet paprsků | Osa (mm) |
---|---|---|---|
HK 8024 D | 80 | 24 | 9/5 |
HK 1024 D | 100 | 24 | 9/5 |
HK 1032 D | 100 | 32 | 9/5 nebo 12 pevná |
HK 1532 D | 150 | 32 | 9/5 nebo 12 pevná |
Ložiska
Používáme několik typů ložisek, jednotlivá ložiska nesou vždy příslušné označení viz tabulka níže. Nejčastěji využíváme velmi kvalitní japonská ložiska NTN. Na náboji je typ ložiska označen posledním písmenem.
Označení | Typ |
---|---|
B | Standardní kuličkové ložisko |
S | NTN Japan kuličkové ložisko |
H | Polokeramické kuličké ložisko |
C | Celokeramické kuličkové ložisko |
Průmyslové kuličkové (B)
Průmyslové kuličkové ložisko s plným plastovým krytím a nízkým valivým odporem.
NTN Japan (S)
Ložisko LLU-5K od japonského výrobce NTN disponuje spolehlivostí, jistotou a dlouhou životností bez nutnosti časté údržby. Plastové těsnění s nízkým odporem poskytuje maximální ochranu proti nečistotám. Ložisko je plněno speciálním mazivem.
Hybrid ceramic (H)
Polokeramická ložiska s vnitřním a vnějším kroužkem z ložiskové oceli. Kuličky jsou vyrobeny z keramiky, která zajišťuje snížení tření mezi kuličkou a kroužky. Ložiska jsou oboustraně krytá, takže jsou dobře chráněná proti nečistotám a vlhkosti. Vynikající kompromis mezi nutností údržby a nízkým valivým odporem.
Full ceramic (C)
Celokeramické provedení ze ZrO2 zajišťuje minimální odpor a vysokou odolnost proti opotřebení. Vynikající kluzné vlastnosti jsou předurčeny pro nejnáročnější uživatele. Ložisko nemá plné krytí a proto je nutná jeho častější údržba.
Ráfky
Na našich koloběžkách jsou použity pouze kvalitní ráfky od českého výrobce firmy Remerx.
RMX 21
Model osvědčené konstrukce pro běžné použití.
RMX 2021
Ráfek se šikmým hřbetem, který zajišťuje lepší úhlové usazení niplů, elegantní vzhled a vyšší stabilitu.
DRAGON
Vynikající dvoustěnný ráfek Ráfek, který je vybaven bezpečnostním systémem SCR (zesílená stěna ráfku) a taktéž systémem GBS (soustružená brzdná plocha), pro zvýšený brzdný účinek.
Better
Vysoce odolný dvoustěnný ráfek se zvýšenou životností. Je vybaven systémem GBS (soustružená brzdná plocha), pro zvýšený brzdný účinek a taktéž nýtováním v místě otvoru pro nipple, to zaručuje vyšší pevnost.
RIO
Dvoustěnný ráfek se sníženou hmotností a zesíleným hřbetem pro kotoučové brzdy. Je vybaven nýtováním v místě otvoru pro nipple, to zaručuje vyšší pevnost.
Alcyon
Silniční dvoustěnný ráfek pro závodní použití vyrobený ze speciální hliníkové slitiny. Model s nízkou hmotností a vynikajícími dynamickými vlastnostmi.
RTX
Dvoustěnný galuskový závodní ráfek s pevným nýtovaným hřbetem.
Carbon 50
Karbonový galuskový ráfek s výškou 50 mm.
RDX
Dvoustěnný ráfek se zesíleným hřbetem pro kotoučové brzdy.
Paprsky
Na výplety kol používáme paprsky Sapim. Jedná se o belgickou firmu zabývající se výrobou drátů a niplů nejvyšší kvality více než 90 let. To, že naslouchá potřebám a přáním svých zákazníků, ať už profesionálů nebo amatérů, dává firmě Sapim jistotu, že její produkty jsou navrženy tak, aby splňovaly jejich požadavky.
Kola koloběžek KOSTKA jsou vypletena vysoce kvalitními špicemi a osazena niply vyráběnými nejmodernějšími technologiemi z prvotřídních materiálů s nejlepšími vlastnostmi, jako je nerezová či austenitická ocel. Díky tomu je zajištěna dlouhodobá funkčnost výpletu a kol, tedy i bezpečnost jízdy. U některých koloběžek rovněž využíváme lehké, ale pevné zeslabované nebo ploché dráty. U některých modelů se taktéž můžete setkat s černou povrchovou úpravou.